- Het registreren van je e-commerce bedrijf geeft je speciale fiscale en juridische voordelen, afhankelijk van de gemeente waar je geregistreerd bent.
- Als je tegen een lage prijs een prestigieus bedrijfsadres wilt in België, is het een goed idee om een domiciliëringsvestiging te nemen.
- Met een prestigieus sociaal adres win je het vertrouwen van je klanten en prospects.
- De keuze van een sociaal adres kan van invloed zijn op de digitale strategie om je bedrijf te promoten.
De geheimen van e-commerce domiciliëring om meer klanten aan te trekken dan je concurrenten!
De voordelen van een goed e-commerce adres
Als het gaat om het vestigen van je e-commerce bedrijf, heb je voornamelijk de keuze tussen je persoonlijke woonadres, een bedrijfspand of een domiciliëringsbedrijf. Kiezen voor een domiciliëringsvennootschap in België om het vennootschaps-, fiscaal en administratief adres voor je e-commerce op te zetten, blijft echter de meest praktische optie. Een persoonlijke domiciliëring biedt onvoldoende bescherming voor het privéleven van een ondernemer, aangezien bepaalde persoonlijke gegevens openbaar worden gemaakt. De optie persoonlijk adres laat ondernemers ook niet toe om het beheer van hun logistiek te optimaliseren.
De optie om een commercieel pand te huren om je online shop in onder te brengen brengt zeer hoge huurkosten met zich mee bij de start van je bedrijf. Het online domiciliëringsbedrijf is het snelste en meest efficiënte alternatief om je bedrijf te domiciliëren tegen een lagere kostprijs en tegelijkertijd te genieten van een prestigieus adres in België. SeDomicilier is een serieus en erkend domiciliëringsbedrijf in België dat je effectief kan helpen bij dit proces.
Fiscale en wettelijke voordelen
Het adres van de maatschappelijke zetel van je online verkoopbedrijf verschijnt op alle officiële documenten en op je website. Het adres dient als bewijs vanhet wettelijke bestaan van je bedrijf. Sommige Belgische steden of regio's hebben speciale regelingen opgezet om digitaal ondernemerschap te ondersteunen (bijscholing, starterscentra, financiële hulp, enz.) In sommige gemeenten worden lokale belastingen en heffingen verlaagd voor startende ondernemers.
Als ondernemer kun je alleen van deze lokale fiscale, economische of juridische voordelen profiteren als je bedrijf zijn hoofdkantoor in de betreffende gemeente (regio) heeft. Je e-commercebedrijf vestigen in een gemeente die specifiek digitaal ondernemerschap ondersteunt, kan dus een uitstekend idee zijn.
Merkimago voor uw e-commercebedrijf
Door gebruik te maken van de diensten van een online domiciliëringsbedrijf in België kun je tegen lage kosten een goed adres krijgen in een bekend zakendistrict van een grote stad. Dit adres zal worden weergegeven in de wettelijke vermeldingen op je website. Als je ervoor kiest om je webwinkel in Brussel, Antwerpen of Luik te vestigen, geef je je bedrijf meer geloofwaardigheid. Kies bij voorkeur een bekende stad (zoals de hoofdstad van België) om het vertrouwen van klanten en prospects te winnen. Het verbeteren van de perceptie die klanten van uw bedrijf hebben, is van fundamenteel belang om marktaandeel te winnen.
Je kunt prestige toevoegen aan je webwinkel door een adres te kiezen in de buurt van het hoofdkantoor van grote internationale bedrijven. Je bedrijf vestigen in een Brussels zakendistrict zal altijd een professioneler en formeler imago uitstralen dan een persoonlijk adres. Dankzij je bedrijfsadres kunnen je klanten of prospects er zeker van zijn dat je bedrijf geregistreerd is bij de relevante autoriteiten in het land.
Automatische incasso centraal in digitale strategie
Bij de keuze van het adres voor je hoofdkantoor moet rekening worden gehouden met je lokale SEO-strategie om internetgebruikers in de buurt van je geografische gebied te bereiken. Grote steden zoals Brussel, Anderlecht of Antwerpen concentreren een aanzienlijk aantal consumenten die dagelijks online aankopen doen. Kies een grote stad om uw publiek te vergroten. Aarzel niet om uw Google Mijn Bedrijf-pagina regelmatig bij te werken, met alle gegevens van uw bedrijf (fysiek adres, e-mailadres, telefoonnummer, website-adres, verkochte producten, openingstijden, enz.)
Je moet ook goede foto's en beschrijvingen van je producten geven. In de artikelen op je online verkoopsite, de webpagina's van je bedrijf en sociale netwerken is het cruciaal om de geografische component (dienst + woonplaats) meerdere keren te herhalen in je content. In termen van contacten moet je altijd het fysieke adres en de gemeente van je online verkoopbedrijf vermelden.
Dit zal de zichtbaarheid van uw e-commercesite in geolokaliseerde zoekopdrachten in uw verzorgingsgebied geleidelijk vergroten. Aarzel niet om gebruik te maken van betaalde zoekmachineoptimalisatie gericht op uw thuisadres om uw website een voorsprong te geven op die van uw concurrenten.
Een domiciliëringsvestiging aanvragen in België
Je profiteert van een prestigieus adres tegen een lage prijs om een groter aantal klanten en prospects aan te trekken. Het enige wat u hoeft te doen is in te loggen op de online site van een erkende domiciliëringsinstelling zoals SeDomicilier. U kunt uw vestigingsadres in België kiezen uit een brede waaier van mogelijkheden. Vervolgens moet u een formulier invullen met informatie over uw bedrijf en de domiciliëringsdiensten die u zoekt.
De laatste stap is het betalen van de vergoeding voor de dienst en het verkrijgen van een domiciliëringscontract voor je e-commercebedrijf in België in minder dan 4 uur. U kunt ook gebruikmaken van de andere diensten die een domiciliëringsbedrijf aanbiedt, zoals het beheer van telefoonbeantwoordingsdiensten, het huren van kantoren voor vergaderingen, postbeheer, enz.